Наші дослідження



Ми, група учнів 10 класу, Сайгаченко Єлизавета, Костенко Маргарита та Казмірчук Владислав, вирішили попрацювати над проектом з української літератури на тему »Магічні числа у житті і творчості Лесі Українки» , який запропонувала учитель Мелащенко Тетяна Олексіївна. У середніх класах ми оглядово вивчали життєвий шлях Лесі Українки та деякі її поезії. За програмою 10 класу ми розширюємо свої знання  про життєвий і творчий шлях письменниці, що мужньо вела тридцятилітню боротьбу з невиліковною хворобою; роль родини, культурного оточення і самоосвіти у формуванні світобачення письменниці. Наше завдання: ознайомитися із збіркою поезій « На крилах пісень»,  неоромантизмом як основою естетичної позиції Лесі Українки ; основними циклами поезій:   «Подорож до моря», « Сім струн», » Мелодії», « Невільничі пісні», «Пісні про волю». Ідею патріотизму вивчаємо за поезією «Сторононько рідна! Коханий мій краю!», утвердження незламності духу людини- «Хто вам сказав, що я слабка...», призначення поета і поезії- « Слово, чому ти не твердая криця…», прагнення до волі- « Мріє, не зрадь!», краса рідної природи- « Нічка тиха і темна була». Символічність, романтичні образи, образотворчий прийом контрасту, світоглядну декларацію сильної вольової особистості простежили у поезії» Contra spem spero!». Громадянські мотиви, заклик до активних дій за визволення рідного краю звучать у поезії « І все-таки до тебе думка лине…». Сподобалась нам і вплинула на наші почуття пейзажна та інтимна лірика Лесі Українки (поезії «Хвиля», «Стояла я і слухала весну…», «Твої листи завжди пахнуть зов’ялими трояндами», « Все-все покинуть, до тебе полинуть…». Поєднання патріотичних мотивів із співчуттям до болю інших народів звучить у поезії «Дим».  Драматургія Лесі Українки- вершина її творчої майстерності, нас вразило новаторство, сміливе звернення до світових образів і мотивів у творах: «Одержима», «Кассандра», «Камінний господар»; майстерність відображення страждання патріотки-українки Оксани в боярській Москві в драматичній поемі «Бояриня». Ознайомились ми з шедевром світової драматургії, драмою-феєрією «Лісова пісня», в якій майстерно розкрито загальнолюдські проблеми  (взаємини людини з природою, людина і власність, краса в людському житті, вірність і зрада , вічність життя). При вивченні творчості Лесі Українки особливу увагу ми звернули на дати виходу її поезій та збірок. І зробили висновок , що число 9 є магічним у її житті та творчості.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий